MIN BESTE KUNDEOPPLEVELSE

Tenker på kunden som i sin tid kom løpende inn på mitt kontor og bestilte et Vikingeskip i sølv. Da han fortalte at det skulle pryde foyaeen i et mediehus i utlandet fikk jeg raskt en annen idé. Jeg hadde flere år tilbake vært på en utstilling og sett Nico Widebergs glasshoder. De var helt praktfulle, og med hvert sitt design ga de uttrykk for menneskenes forskjellige tankesett og variasjon. Og jeg hadde utrolig stor lyst til å kjøpe det, men det hadde jeg ikke råd til. (Over kr 25.000,- tror jeg det var) Men jeg glemte dem aldri.
glasshode, var det min kunde burde kjøpe. Det var den rette gaven for et mediehus.
Jeg fortalte ivrig om hvordan de så ut. Kunden min sa: Jeg tror på deg. Jeg kjøper det. OM du klarer å skaffe det, da.
Jeg klarte å få kjøpt glasshodet som senere fikk ett eget flysete der det var på vei til sitt nye, utenlandske hjem. Kunden min ble strålende fornøyd og mottagerne også.

Slik er det ofte når man hele tiden er på utkikk etter nye ting.


ES: Historien blir for meg nokså gullkantet og unik når jeg senere kom over et tilsvarende hode på et loppemarked. De jeg var i følge med lurte på hva i all verden jeg skulle med dette "utstillingshodet". Jeg sa ingenting mens jeg svært spent betalte de kr 50,- som de skulle ha og fortet meg hjem med hodet under armen :-). Vel hjemme kikket jeg rundt på hodet og fant: "Nr. 14 av 100"Signert: Nico Widerberg.

Nico Widerberg: Glass hode - med kul skyggeeffekt når solen skinner gjennom